Allhelgonahelg

Då var det söndag och jag har intagit frukost efter en god natts sömn. sitter här i köket med tända ljus och småmyser. Ska ta mej en promm och går på kyrkogården och tända ljus för de jag saknar och längtar efter, männsikor som betytt och berört mej i livet, som har fått mej att reagera och kanske inte alltid har jag uppskattat det, men som nu finns någon annan stans.
För min morfar som jag fick äran att tillbringa hela min uppväxt hos, för min biologiska far som jag aldrig riktigt fick lära känna, för min farfar som aldrig sa ett ord till mej men som jag ofta tänker på, för min styvmamma Karin som alltid var så go och rar med mej. För Ann Catrin (mor till min äldsta son) som jag aldrig riktigt förstod. Det finns många fler som berört mej på ett eller annat sätt starkt och som inte finns i denna dimension idag. jag vill visa min vördnad för er denna helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0